top of page

רוק של אימא על מוצצים יכול להפחית מקרי אלרגיה בילד

StartFragmentאם את מנקה את המוצץ של התינוק שלך על-ידי שאת מוצצת אותו, את מפחיתה את הסיכון של התינוק שלך לפתח אלרגיות, כך טוענים חוקרים מאוניברסיטת גוטנבורג שבשבדיה, במאמר שהתפרסם בכתב העת האמריקני לרפואת ילדים בתחילת חודש מאי 2013. חשיפת המערכת החיסונית של תינוק לחיידקים מועילים, אך לא חיידקים מעוררי מחלות, יכולה להעניק לו הגנה מפני התפתחות של אלרגיה. חיידקים שנמצאים בפה שלנו יכולים להיות מועברים לתינוקות שלנו באמצעות מוצצים. צוות מחקר, בראשותו של דר' ביל האסלמר מאוניברסיטת גוטנבורג שבשבדיה, בחן האם ניקוי מוצצים באמצעות רוק של ההורים יכול להשפיע על התפתחות אלרגיה בקרב ילדיהם.


הצוות בדק בקרב 184 תינוקות קיומה של אלרגיה קלינית ורגישות לאלרגנים (חומרים מעוררי אלרגיה) במזון או באוויר כשהיו בני 18 חודשים ובגיל 3 שנים. כמו כן אספו החוקרים מידע על שיטות הניקוי של מוצצים בהן נקטו ההורים. דגימות של רוק של התינוקות נאספו כשהיו בני 4 חודשים, וכל ההורים מלאו שאלונים כשתינוקותיהם היו בני 6 חודשים. נמצאה השפעה של ניקוי מוצצים על-ידי רוק של הורים על סיכון לאסתמה ולאקזמה.בקרב תינוקות של 65 הורים שניקו את המוצצים על-ידי מציצתם נתגלה:

  • מועדות נמוכה לפתח אסתמה.

  • מועדות נמוכה בשליש לפתח אקזמה.

מסיקים החוקרים: "מציצת מוצצים של תינוקות על-ידי הוריהם במטרה לנקות אותם יכולה להפחית סיכון להתפתחות אלרגיה בקרב תינוקות, כנראה באמצעות המרצת המערכת החיסונית על-ידי חיידקים שהועברו לתינוקות דרך הרוק של ההורים". בקשר לשאלה האם מוצצים טובים או רעים להתפתחות תינוקות, אם הורים יקראו את כל המחקרים שפורסמו בנושא, לא ידעו מה לעשות. חלק מהמחקרים משבח ומהלל שימוש במוצצים וחלקם האחר מזהיר מפני סכנות ונזקים.

דוגמא קטנה, על קצה המזלג:


בעוד שחוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין שבארה"ב מזהירים שמוצצים יכולים להזיק להתפתחותם הרגשית של תינוקות ממין זכר, בגלל שהם מפסיקים לבחון הבעות פנים בגיל רך ביותר, חוקרים באוניברסיטת אורגון שבארה"ב מצאו שאי-מתן מוצצים לתינוקות בבתי חולים גורם להם לצרוך יותר מזון שהוכן מנוסחאות של אבקת חלב, דבר שמפחית את הסבירות שתינוקות אלה יוזנו בחלב אם.EndFragment

bottom of page